- sa podieľa na vypracúvaní individuálneho plánu vzdelávania dieťaťa a na jeho výchove a vzdelávaní,
- poskytuje individuálne špeciálno-pedagogické, terapeutické a rehabilitačné služby,
- poskytuje zákonným zástupcom konzultačné
a poradenské služby. V nadväznosti na individuálny plán vzdelávania dieťaťa plní jeho čiastkové ciele v rodine, - poskytuje konzultácie, odborné poradenské služby
a metodickú pomoc pedagógom, - sprostredkúva informácie a styk s poradenskými zariadeniami,
- predkladá návrhy a podnety na skvalitnenie
a zefektívnenie výchovno-vzdelávacej práce so zdravotne postihnutými deťmi a s deťmi so špeciálnopedagogickými potrebami.
Zo slovníka špeciálneho pedagóga
Dyslexia
– vývojovo znížená schopnosť naučiť sa správne čítať.
Dysgrafia
-špecifická vývinová porucha písania, pri ktorej ide o poruchu písania písmen, slov a viet, o vývinovo zníženú schopnosť až neschopnosť osvojiť si písanie. Táto porucha postihuje grafickú a nie obsahovú stránku písomného prejavu.
Dysortografia
– špecifická vývinová porucha pravopisu. Ide o narušenú, obmedzenú schopnosť osvojiť si gramaticky správne písanie, uplatňovať pravidlá pri písaní.
Dyskalkúlia
– štrukturálna porucha matematických schopností, výrazná porucha špeciálnych schopností pre matematiku.
ADHD
– vývojová porucha charakteristická pre určitý vek dieťaťa neprimeraným stupňom pozornosti, hyperaktivity a impulzivity.
ADD
– porucha pozornosti (najmä v zameraní pozornosti na informačný proces) bez impulzivity a hyperaktivity.